FERS DLA PORADNI

Aktualności

12 grudnia 2024 r. w Warszawie odbyło się spotkanie zorganizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy ze Szkołą Główną Handlową, poświęcone podsumowaniu dotychczasowych działań w ramach prac nad koncepcją rozwoju poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego (JST), kuratoriów oświaty, związków zawodowych oraz dyrektorzy i pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych. Główne zagadnienia poruszone w trakcie wykładów oraz dyskusji z uczestnikami dotyczyły planowanego kierunku rozwoju systemu poradnictwa

Poniżej znajdziecie Państwo prezentacje dotyczące oceny funkcjonalnej przedstawiane podczas uzupełniających spotkań START:

W odpowiedzi na potrzeby środowiska profesjonalistów zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz w trosce o podnoszenie jakości wsparcia świadczonego dzieciom, młodzieży i ich rodzinom, Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z ekspertami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, opracowało koncepcję, która zawiera treści wskazujące na zakres i potrzeby rozwoju wysokiej jakości kompetencji pracowników poradni wraz z efektywnym projektowaniem i wdrażaniem kultury organizacyjnej. DOKUMENT KONCEPCJI Prace nad dokumentem koncepcji, który oddajemy w Państwa ręce, trwały 12

Szanowni Państwo, mając na uwadze rolę organów prowadzących i nadzorujących prace poradni psychologiczno-pedagogicznej, pragniemy serdecznie zaprosić na jednodniowe spotkanie podsumowujące dotychczasowe działania podejmowane w ramach prac nad koncepcją rozwoju poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego, które odbędzie się w dniu 12 grudnia 2024 roku w Warszawie w godzinach 11.00 – 16.00. Miejsce spotkania : Hotel Lord, Aleja Krakowska 218 w Warszawie. W trakcie aktualnie odbywających się spotkań (21-22.11.2024; 28-29.11.2024; 3-4.12.2024; 05-06.12.2024), adresowanych do dyrektorów i pracowników

Zgodnie z zapowiedzią zapraszamy Państwa na uzupełniające spotkania START, w trakcie których odbędą się zaległe warsztaty poświęcone kulturze organizacyjnej a także szkolenie dotyczące oceny funkcjonalnej. Wiosenne spotkania START w Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu i Białymstoku były, z przyczyn niezależnych od organizatora, uszczuplone o 1 dzień warsztatowy. Zgodnie z zapowiedzią zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w spotkaniach, w trakcie których będzie możliwość uzupełnienia ww. warsztatów a dodatkowo uczestnictwa w szkoleniu w zakresie oceny funkcjonalnej. Zapraszamy również tych z

Głównym celem konkursu jest: • wdrożenie zmian organizacyjnych w publicznych poradniach psychologicznopedagogicznych, w tym specjalistycznych, które wynikają z potrzeby: - zmiany modelu pracy z podejścia opartego na modelu medycznym na podejście oparte na modelu biopsychospołecznym, - wzmocnienia efektywności współpracy publicznych poradni z działającymi na terenie powiatu podmiotami, w tym działającymi w innych sektorach, które realizują działania wspierające dzieci/osoby uczące się oraz środowiska, w których te dzieci/osoby uczące się na co dzień uczą się i wychowują (w szczególności ich

Zgodnie z założeniami projektu „Przygotowanie kompleksowego wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznych”, finansowanego ze środków UE w ramach programu FERS, ostatnie miesiące poświęciliśmy na intensywną pracę nad koncepcją rozwoju poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego w Polsce. Bazując na informacjach zebranych w trakcie spotkań START oraz wiedzy, którą zechcieli podzielić się z nami uczestnicy warsztatów diagnostycznych, opracowaliśmy zarys koncepcji, którą obecnie zweryfikujemy w trakcie warsztatów walidacyjnych. „Koncepcja rozwoju poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego"

W terminie 6 maja – 19 czerwca 2024 r. została przeprowadzona pierwsza część warsztatów diagnostyczno-walidacyjnych, poświęconych aktualnemu i oczekiwanemu funkcjonowaniu poradni psychologiczno-pedagogicznych. WARSZTATY DIAGNOSTYCZNE, które obejmowały trzy bloki tematyczne: 1) kultura organizacyjna, 2) koordynacja i współpraca międzysektorowa, 3) zarządzanie procesami i zasobami w ramach nowego modelu działania poradni, miały na celu: diagnozę otoczenia poradni, mapowanie interesariuszy w kontekście wdrażanego modelu, identyfikację aktualnej kultury organizacyjnej i bieżącego modelu pracy

W ramach kolejnego etapu projektu „Przygotowanie kompleksowego wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznych” już za kilka dni rozpoczną się warsztaty diagnostyczno-walidacyjne, poświęcone aktualnemu i oczekiwanemu funkcjonowaniu poradni psychologiczno-pedagogicznych. Warsztaty będą dotyczyć trzech obszarów: 1) kultura organizacyjna; 2) koordynacja i współpraca międzysektorowa; 3) zarządzanie procesami i zasobami w ramach nowego modelu działania poradni. W pierwszym etapie WARSZTATY DIAGNOSTYCZNE (maj-czerwiec 2024 r.) obejmą: diagnozę otoczenia poradni, mapowanie interesariuszy w kontekście

Prawie pół tysiąca osób wzięło udział w spotkaniach START inicjujących projekt „Przygotowanie kompleksowego wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznych”. We wszystkich 6 miastach, w różnych regionach Polski, projekt spotkał się z pozytywnym odbiorem, jako otwierający pole dialogu z resortem edukacji o systemie poradnictwa i jego przyszłości. Nie zabrakło także konstruktywnej dyskusji na temat problemów poradni psychologiczno-pedagogicznych, formułowanych przez przedstawicieli PPP, jak również Związku Zawodowego Rada Poradnictwa. Najczęściej podnoszone podczas dyskusji kwestie dotyczyły

 

loga unijne i polska flaga

Szkoła Główna Handlowa realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego