FERS DLA PORADNI

Cel i etapy projektu

W projekcie wyodrębniono etapy, których skutkiem będzie efektywne wprowadzenie trwałych zmian zapewniających specjalistom zatrudnionym w poradniach optymalizację zadań wraz z utrwaleniem oddziaływania opartego na podejściu biopsychospołecznym i prawoczłowieczym.

  1. Organizacja kursów START na temat znaczenia zarządzania zmianą   i kultury organizacyjnej 

    Zadanie obejmuje prezentację korzyści z zastosowania modelu będącego przedmiotem projektu, popularyzację wiedzy na temat podejmowanych działań́ w ramach projektu, opisanie dalszych planowanych prac i oczekiwanego udziału pracowników poradni oraz ich organów prowadzących, dyskusję nad zidentyfikowanymi problemami i ich możliwymi rozwiązaniami przez pryzmat narzędzi zarządczych oraz identyfikację luk systemowych. 

  2. Przeprowadzenie warsztatów diagnostyczno-walidacyjnych                  w grupach fokusowych 

    Celem zadania jest przeprowadzenie cyklu warsztatów w grupach fokusowych z udziałem zespołów z wybranych poradni psychologiczno-pedagogicznych, składających się̨ z przedstawicieli przedmiotowych poradni, organów prowadzących lub przedstawicieli przedszkoli i szkół oraz innych istotnych interesariuszy współpracujących z poradniami. 

  3. Opracowanie koncepcji kompleksowego wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznych i edukacja liderów zmiany w tym zakresie 

    Zadanie obejmie opracowanie pierwszej wersji dokumentu zawierającego: model kultury organizacyjnej, strukturę̨ poradni wraz z mapą procesów i opisem stanowisk, zakres zadań́ wynikający z pełnienia przez poradnie roli koordynacyjnej, minimalne wymogi w zakresie wyposażenia poradni, narzędzia do diagnozy kultury organizacyjnej. Koncepcja zawierać będzie opisane procedury w zakresie zasad pozyskiwania wsparcia w zakresie nauki języka ukraińskiego i innych języków obcych (w tym Polskiego Języka Migowego) i procedurę̨ identyfikacji potrzeb w tym zakresie przez poradnie. Dodatkowo, zawarta w niej zostanie procedura opracowywania zasad wsparcia osób z doświadczeniem migracyjnym i uchodźczym, procedura efektywnego obiegu danych opracowana we współpracy z projektami „Przygotowanie systemu informatycznego wspierającego poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne” oraz „Wspieranie dostępności edukacji dla wszystkich osób uczących się”. Zadanie to zakończy się̨ opracowaniem koncepcji kompleksowego wsparcia poradni. 

  4. Opracowanie materiałów szkoleniowych, które zostaną̨ wykorzystane przez trenerów wybranych w projekcie konkursowym podczas pracy z poradniami wraz z przeprowadzeniem warsztatów dla trenerów 

    Celem zadania jest osiągnięcie wystandaryzowanego poziomu wyszkolenia wszystkich trenerów i trenerek wybranych w projekcie konkursowym, którzy następnie będą służyć swoją wiedzą i doświadczeniem pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznych. 

  5. Cykl superwizji procesów szkoleniowych realizowanych w projektach konkursowych wraz ze sformułowaniem rekomendacji dla zapewnienia trwałości projektu 

    Celem zadania jest prowadzenie ciągłej superwizji procesów szkoleniowych realizowanych przez trenerów i trenerki wybranych w projekcie konkursowym. Zadanie obejmuje: weryfikację wybranych działań́ prowadzonych w poradni, opracowanie znormalizowanego kwestionariusza superwizji trenera i trenerki, bieżącą komunikację z trenerami w celu gromadzenia uwag dotyczących problemów napotykanych w poszczególnych poradniach oraz w toku realizacji projektu, opracowanie materiałów informacyjnych poświęconych omówieniu pojawiających się̨ problemów i wypracowywaniu zunifikowanych rozwiązań́, ocenę̨ poziomu współpracy z grantobiorcami, przygotowanie FAQ oraz szablonów komunikacji trenera z zespołem projektowym. 

  6. Walidacja efektów kształcenia i kontrola jakości warsztatów oraz kursów

    Ocena będzie dotyczyć aspektów merytorycznych i organizacyjnych oraz stopnia realizacji celów postawionych przed danym działaniem. Zachęcamy do śledzenia szczegółowych informacji na temat poszczególnych etapów, które systematycznie będą publikowane na stronie www projektu wraz z agendą każdego spotkania.

 

loga unijne i polska flaga

Szkoła Główna Handlowa realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego