FERS DLA PORADNI

Cel i etapy projektu

W projekcie wyodrębniono etapy, których skutkiem będzie efektywne wprowadzenie trwałych zmian zapewniających specjalistom zatrudnionym w poradniach optymalizację zadań wraz z utrwaleniem oddziaływania opartego na podejściu biopsychospołecznym i prawoczłowieczym.

  1. Organizacja kursów START na temat znaczenia zarządzania zmianą   i kultury organizacyjnej 

    1. Zadanie obejmuje prezentację korzyści z zastosowania modelu będącego przedmiotem projektu, popularyzację wiedzy na temat podejmowanych działań́ w ramach projektu, opisanie dalszych planowanych prac i oczekiwanego udziału pracowników poradni oraz ich organów prowadzących, dyskusję nad zidentyfikowanymi problemami i ich możliwymi rozwiązaniami przez pryzmat narzędzi zarządczych oraz identyfikację luk systemowych. 

       

      Agenda kursów START

       

    2. Spotkania odbędą się w następujących terminach:

      21-22 lutego 2024 - Warszawa, Arche Hotel Puławska Residence

      26 marca 2024 - Kraków, Centrum Kongresowe Uniwersytetu Rolniczego, Aleja 29 listopada 46

      4 kwietnia 2024 - Poznań, Hotel Park, ul. Arcybiskupa Baraniaka 77 

      11 kwietnia 2024 - Białystok, Hotel Gołębiewski, ul. Pałacowa 7 

      23 kwietnia 2024 - Gdańsk, Hotel Scandic Gdańsk, ul. Podwale Grodzkie 9 (zmiana podyktowana organizowaną w dniach 15-16.04 konferencji podsumowującej projekt Uniwersytetu Śląskiego, do udziału w której zachęcamy - link do strony konferencji)

      18 kwietnia 2024 - Wrocław, Hotel Śląsk, ul. Oporowska 60

  2. Przeprowadzenie warsztatów diagnostyczno-walidacyjnych                  w grupach fokusowych 

    1. Celem zadania jest przeprowadzenie cyklu warsztatów w grupach fokusowych z udziałem zespołów z wybranych poradni psychologiczno-pedagogicznych, składających się̨ z przedstawicieli przedmiotowych poradni, organów prowadzących lub przedstawicieli przedszkoli i szkół oraz innych istotnych interesariuszy współpracujących z poradniami. 

       

    2. Warsztaty diagnostyczne odbędą się wiosną 2024 roku w Warszawie i będą prowadzone w grupach 16-osobowych. Dla każdej grupy zaplanowano trzy 2-dniowe spotkania:

      Grupa pierwsza: 6-7 maja, 4-5 czerwca, 11-12 czerwca

      Grupa druga: 7-8 maja, 4-5 czerwca, 18-19 czerwca

      Grupa trzecia: 7-8 maja, 21-22 maja, 11-12 czerwca

      Grupa czwarta: 14-15 maja, 21-22 maja, 18-19 czerwca

       

      Następnie jesienią 2024 roku w tych samych grupach zostaną przeprowadzone warsztaty walidacyjne - po dwa 3-dniowe spotkania.

       

    3. O dokładnej lokalizacji poinformujemy osoby, które zgłoszą chęć współpracy i zostaną zakwalifikowane. Zgłoszenia na warsztaty będą prowadzone wśród uczestników kursów START.

  3. Opracowanie koncepcji kompleksowego wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznych i edukacja liderów zmiany w tym zakresie 

    1. Zadanie obejmie opracowanie pierwszej wersji dokumentu zawierającego: model kultury organizacyjnej, strukturę̨ poradni wraz z mapą procesów i opisem stanowisk, zakres zadań́ wynikający z pełnienia przez poradnie roli koordynacyjnej, minimalne wymogi w zakresie wyposażenia poradni, narzędzia do diagnozy kultury organizacyjnej. Koncepcja zawierać będzie opisane procedury w zakresie zasad pozyskiwania wsparcia w zakresie nauki języka ukraińskiego i innych języków obcych (w tym Polskiego Języka Migowego) i procedurę̨ identyfikacji potrzeb w tym zakresie przez poradnie. Dodatkowo, zawarta w niej zostanie procedura opracowywania zasad wsparcia osób z doświadczeniem migracyjnym i uchodźczym, procedura efektywnego obiegu danych opracowana we współpracy z projektami „Przygotowanie systemu informatycznego wspierającego poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne” oraz „Wspieranie dostępności edukacji dla wszystkich osób uczących się”. Zadanie to zakończy się̨ opracowaniem koncepcji kompleksowego wsparcia poradni. 

  4. Opracowanie materiałów szkoleniowych, które zostaną̨ wykorzystane przez trenerów wybranych w projekcie konkursowym podczas pracy z poradniami wraz z przeprowadzeniem warsztatów dla trenerów 

    1. Celem zadania jest osiągnięcie wystandaryzowanego poziomu wyszkolenia wszystkich trenerów i trenerek wybranych w projekcie konkursowym, którzy następnie będą służyć swoją wiedzą i doświadczeniem pracownikom poradni psychologiczno-pedagogicznych. 

  5. Cykl superwizji procesów szkoleniowych realizowanych w projektach konkursowych wraz ze sformułowaniem rekomendacji dla zapewnienia trwałości projektu 

    1. Celem zadania jest prowadzenie ciągłej superwizji procesów szkoleniowych realizowanych przez trenerów i trenerki wybranych w projekcie konkursowym. Zadanie obejmuje: weryfikację wybranych działań́ prowadzonych w poradni, opracowanie znormalizowanego kwestionariusza superwizji trenera i trenerki, bieżącą komunikację z trenerami w celu gromadzenia uwag dotyczących problemów napotykanych w poszczególnych poradniach oraz w toku realizacji projektu, opracowanie materiałów informacyjnych poświęconych omówieniu pojawiających się̨ problemów i wypracowywaniu zunifikowanych rozwiązań́, ocenę̨ poziomu współpracy z grantobiorcami, przygotowanie FAQ oraz szablonów komunikacji trenera z zespołem projektowym. 

  6. Walidacja efektów kształcenia i kontrola jakości warsztatów oraz kursów

    1. Ocena będzie dotyczyć aspektów merytorycznych i organizacyjnych oraz stopnia realizacji celów postawionych przed danym działaniem. Zachęcamy do śledzenia szczegółowych informacji na temat poszczególnych etapów, które systematycznie będą publikowane na stronie www projektu wraz z agendą każdego spotkania.

 

loga unijne i polska flaga

Szkoła Główna Handlowa realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego