Pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych:
- Nabycie kompetencji w zakresie budowania kultury organizacyjnej, potwierdzone certyfikatem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie;
- Bezpośredni i realny wpływ na procedowane zmiany legislacyjne w zakresie poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego;
- Możliwość poznania nowoczesnych modeli organizacji pracy poradni psychologiczno-pedagogicznej;
- Podniesienie kompetencji własnych w zakresie zarządzania procesem udzielanego wsparcia;
- Uzyskanie kompleksowego wsparcia edukacyjno-rozwojowego;
- Dostęp do udziału w bezpośrednim spotkaniu z władzami Ministerstwa Edukacji Narodowej;
- Okazja do wymiany doświadczeń oraz budowania i rozwijania sieci kontaktów;
- Możliwość poznania roli poradni psychologiczno-pedagogicznej jako centrum koordynującego wsparciem na poziomie lokalnym.
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne:
- Pomoc w przygotowaniu się do procedowanych zmian legislacyjnych w zakresie poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego;
- Uzyskanie wystandaryzowanych rozwiązań w zakresie realizowanych procesów i zwalidowanych narzędzi diagnostycznych;
- Przyjęcie kultury organizacyjnej podnoszącej efektywność funkcjonowania poradni;
- Wsparcie w wypracowaniu komunikacji ze szkołami, przedszkolami oraz jednostkami samorządu terytorialnego, jak również z rodzicami, mające na celu:
- zwiększanie efektywności realizowanych zadań związanych z wczesnym wspomaganiem rozwoju dzieci i wsparciem rodziny zgodnie z modelem zintegrowanego WWR,
- ułatwienie poradniom psychologiczno-pedagogicznym współpracy z instytucjami działającymi na rzecz dzieci, uczniów i ich rodzin w zakresie skutecznego obiegu danych i wymiany informacji,
- Możliwość uzyskania wsparcia podnoszącego standard wyposażenia poradni i obsady kadrowej;
- Wdrożenie w model stałego rozwoju kompetencji zawodowych pracowników;
- Wejście do działającej online grupy wymiany doświadczeń między poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz placówkami oświatowymi z Polski i z Ukrainy.