FERS DLA PORADNI

Koncepcja rozwoju poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego

Koncepcja rozwoju poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego powstała w odpowiedzi na potrzeby środowiska profesjonalistów zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz w trosce o podnoszenie jakości wsparcia świadczonego dzieciom, młodzieży i ich rodzinom. Zawiera treści wskazujące na zakres i potrzeby rozwoju wysokiej jakości kompetencji pracowników poradni wraz z efektywnym projektowaniem i wdrażaniem kultury organizacyjnej. 

Dokument obejmuje m.in.:

  • opis stanu aktualnego wraz z rekomendacjami rozwoju poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego,
  • założenia zmian systemowych,
  • potrzeby w zakresie rozwoju poradnictwa w kontekście planowanych zmian systemowych,
  • zakres zadań poradni wynikający z jej koordynacyjnej roli i pracy w modelu oceny funkcjonalnej
  • rekomendowane zmiany w zakresie kultury organizacyjnej,
  • wytyczne dla reorganizacji procesowo-zasobowej poradni.

Wyrażamy podziękowanie uczestnikom warsztatów diagnostyczno-walidacyjnych, realizowanych w okresie maj-listopad 2024 r. w ramach projektu „Przygotowanie kompleksowego wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznych” nr FERS.01.06-IP.05-0001/23 oraz wszystkim, którzy przekazali niezwykle cenne uwagi w toku konsultacji. Państwa wiedza merytoryczna i zaangażowanie pozwoliły na dopracowanie niniejszego dokumentu.

 

loga unijne i polska flaga

Szkoła Główna Handlowa realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego