Koncepcja rozwoju poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego powstała w odpowiedzi na potrzeby środowiska profesjonalistów zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz w trosce o podnoszenie jakości wsparcia świadczonego dzieciom, młodzieży i ich rodzinom. Zawiera treści wskazujące na zakres i potrzeby rozwoju wysokiej jakości kompetencji pracowników poradni wraz z efektywnym projektowaniem i wdrażaniem kultury organizacyjnej.
Dokument obejmuje m.in.:
- opis stanu aktualnego wraz z rekomendacjami rozwoju poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego,
- założenia zmian systemowych,
- potrzeby w zakresie rozwoju poradnictwa w kontekście planowanych zmian systemowych,
- zakres zadań poradni wynikający z jej koordynacyjnej roli i pracy w modelu oceny funkcjonalnej
- rekomendowane zmiany w zakresie kultury organizacyjnej,
- wytyczne dla reorganizacji procesowo-zasobowej poradni.
Wyrażamy podziękowanie uczestnikom warsztatów diagnostyczno-walidacyjnych, realizowanych w okresie maj-listopad 2024 r. w ramach projektu „Przygotowanie kompleksowego wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznych” nr FERS.01.06-IP.05-0001/23 oraz wszystkim, którzy przekazali niezwykle cenne uwagi w toku konsultacji. Państwa wiedza merytoryczna i zaangażowanie pozwoliły na dopracowanie niniejszego dokumentu.