Konsultacje Koncepcji rozwoju poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego
W odpowiedzi na potrzeby środowiska profesjonalistów zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz w trosce o podnoszenie jakości wsparcia świadczonego dzieciom, młodzieży i ich rodzinom, Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z ekspertami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, opracowało koncepcję, która zawiera treści wskazujące na zakres i potrzeby rozwoju wysokiej jakości kompetencji pracowników poradni wraz z efektywnym projektowaniem i wdrażaniem kultury organizacyjnej.
Prace nad dokumentem koncepcji, który oddajemy w Państwa ręce, trwały 12 miesięcy. W ich trakcie eksperci SGH cyklicznie spotykali się z przedstawicielami poradni psychologiczno-pedagogicznych, aby korzystając z ich wiedzy i doświadczenia, wypracować rozwiązania wspierające poradnie w ich codziennej pracy.
Dokument obejmuje m.in.:
- opis stanu aktualnego wraz z rekomendacjami rozwoju poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego,
- założenia zmian systemowych,
- potrzeby w zakresie rozwoju poradnictwa w kontekście planowanych zmian systemowych,
- zakres zadań poradni wynikający z jej koordynacyjnej roli i pracy w modelu oceny funkcjonalnej
- rekomendowane zmiany w zakresie kultury organizacyjnej,
- wytyczne dla reorganizacji procesowo-zasobowej poradni.
Serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w konsultacjach niniejszego opracowania. Czekamy na Państwa opinie do 17 stycznia 2025 roku.
Państwa doświadczenie oraz wiedza specjalistyczna będą stanowiły dla nas niezwykle istotny wkład, zapewniający, iż opracowane rozwiązania będą odpowiedzią na rzeczywiste potrzeby poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz przyczynią się do zapewnienia efektywnej pomocy dzieciom i młodzieży.
Konsultacje odbędą się z wykorzystaniem formularza, do którego dostęp jest możliwy po przejściu na stronę www z wykorzystaniem poniższego linku:
Państwa opinie i zaangażowanie będą miały kluczowe znaczenie dla ostatecznego kształtu opracowywanej koncepcji. Razem możemy stworzyć rozwiązania, które znacząco usprawnią codzienną i pełną wyzwań pracę specjalistów zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, a naszym dzieciom zapewnią warunki do wzrostu intelektualnego oraz emocjonalnego zgodnie z ich potencjałem.
Szkoła Główna Handlowa realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego