DALSZE PRACE NAD „KONCEPCJĄ ROZWOJU PORADNICTWA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEGO”
Zgodnie z założeniami projektu „Przygotowanie kompleksowego wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznych”, finansowanego ze środków UE w ramach programu FERS, ostatnie miesiące poświęciliśmy na intensywną pracę nad koncepcją rozwoju poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego w Polsce.
Bazując na informacjach zebranych w trakcie spotkań START oraz wiedzy, którą zechcieli podzielić się z nami uczestnicy warsztatów diagnostycznych, opracowaliśmy zarys koncepcji, którą obecnie zweryfikujemy w trakcie warsztatów walidacyjnych. „Koncepcja rozwoju poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego" zoperacjonalizuje planowaną zmianę, natomiast warsztaty walidacyjne będą kontynuacją wiosennych warsztatów diagnostycznych, podczas których wypracowaliśmy wspólnie materiał identyfikujący aktualny obraz poradnictwa w trzech obszarach:
1) kultura organizacyjna;
2) koordynacja i współpraca międzysektorowa;
3) zarządzanie procesami i zasobami poradni.
Podczas warsztatów walidacyjnych, do udziału w których zgłosiła się większa liczba specjalistów zatrudnionych w poradniach, aniżeli liczba dostępnych miejsc, będzie czas na testowanie i dyskusję nad założeniami i aplikowalnością rozwiązań oraz pracę nad wzorami narzędzi dla poradni.
Celem zmiany jest to, by wszystkie poradnie publiczne w Polsce działały w oparciu o podobne wzorce, zgodne z modelami wypracowanymi m.in. w projekcie Uniwersytetu Śląskiego oraz we wcześniejszych pracach Ministerstwa Edukacji Narodowej, m.in. z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji.
Szkoła Główna Handlowa realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego