FERS DLA PORADNI

DALSZE PRACE NAD „KONCEPCJĄ ROZWOJU PORADNICTWA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEGO”

Zgodnie z założeniami projektu „Przygotowanie kompleksowego wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznych”, finansowanego ze środków UE w ramach programu FERS, ostatnie miesiące poświęciliśmy na intensywną pracę nad koncepcją rozwoju poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego w Polsce. 

 

Bazując na informacjach zebranych w trakcie spotkań START oraz wiedzy, którą zechcieli podzielić się z nami uczestnicy warsztatów diagnostycznych, opracowaliśmy zarys koncepcji, którą obecnie zweryfikujemy w trakcie warsztatów walidacyjnych. „Koncepcja rozwoju poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego" zoperacjonalizuje planowaną zmianę, natomiast warsztaty walidacyjne będą kontynuacją wiosennych warsztatów diagnostycznych, podczas których wypracowaliśmy wspólnie materiał identyfikujący aktualny obraz poradnictwa w trzech obszarach: 

1) kultura organizacyjna; 

2) koordynacja i współpraca międzysektorowa; 

3) zarządzanie procesami i zasobami poradni. 

 

Podczas warsztatów walidacyjnych, do udziału w których zgłosiła się większa liczba specjalistów zatrudnionych w poradniach, aniżeli liczba dostępnych miejsc, będzie czas na testowanie i dyskusję nad założeniami i aplikowalnością rozwiązań oraz pracę nad wzorami narzędzi dla poradni. 

 

Celem zmiany jest to, by wszystkie poradnie publiczne w Polsce działały w oparciu o podobne wzorce, zgodne z modelami wypracowanymi m.in. w projekcie Uniwersytetu Śląskiego oraz we wcześniejszych pracach Ministerstwa Edukacji Narodowej, m.in. z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji. 

 

loga unijne i polska flaga

Szkoła Główna Handlowa realizuje projekty dofinansowane z funduszy europejskich w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego